جاذبه های شهر کردکوی

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

شالی وجین(وجین کاری) در روستای النگ

النگ روستای زیبا:کشت برنج یکی از صنایع اقتصادی روستاهای شهرستان کردکوی میباشد که از قدیم از نسلی به نسل دیگر به یادگار مانده است و به عنوان یک صنعت قدیمی و همچنین از نظر اقتصادی از اهمیت بسزائی برخوردار میباشد.

یکی از مراحل سخت کشت برنج وجین کردن آن است که در چند مرحله توسط مردان و بخصوصا بانوان انجام میگیرد

حدود بیست روز که از نشاء کاری گذشت وجین (کندن علف های هرز)  رامردان و زنان شالیکارانجام میدهند. در این مدت مردان كشاورز نیز علف های هرز اطراف شالیزار را با داس تمیزمی کنند تا از  ورود علف های هرز  بداخل شالیزار جلوگیری بعمل اید. اگر پرهای زرد نشاء شروع به افتادن كند وجین فرا می‌رسد.

وجین بعدی که به آن وجین دوباره  می گویند کمتر از یک ماه بعد از اولین وجین و با همان روش قبلی انجام می شود.مرحله وجین كردن بستگی به نوع علف‌های هرز دارد.

صاحب زمین  تغذیه ساده ای برای وجین کنندگان درنظر میگیرد.مثل نان،هندوانه،خیارو گوجه فرنگی.







جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:24

هم اندیشی فرماندار کردکوی با کارآفرین نمونه کشوری بانوان در زمینه ی صنایع دستی_خرد و مشاغل خانگی .

به گزارش النگ روستای زیبا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کردکوی،صبح امروز مجتبی جمالی فرماندار کردکوی در جلسه هم اندیشی با خانم عادلی کار آفرین نمونه کشوری در خصوص چگونگی ایجاد فرصتهای شغلی با سرمایه محدود برای جوانان و بویژه بانوان شهرستان و نیز احیای صنایع دستی خانگی ازجمله نساجی( سنتی)، حصیر بافی،صنایع غذایی سنتی گفتگو و بحث و تبادل نظر کرد.

در این جلسه که کارشناس امور بانوان فرماندار کردکوی نیز حضور داشت ؛ همچنین چگونگی ایجاد زمینه های لازم برای توسعه فعالیتهای تولیدی نظیر جاجیم ،گلیم،فرشهای ریز بافت و تابلو فرشها با توجه به ظرفیتها و بسترهای مناسب شهرستانی با همکاری موسسه ی خوشه فرش استان مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ خانم عادلی ، کارآفرین نمونه کشوری است که در زمینه فرشهای دستبافت فعالیت دارد و عامل توسعه ی شهرکهای صنعتی و مدیر اجرایی  موسسه خوشه فرش استان است.


جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:08

تمهیدات آموزش و پرورش برای افزایش قبولی دانش‌آموزان روستایی در دانشگاه‌ها
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در جلسه توسعه روستایی از تمهیدات آموزش و پرورش برای افزایش قبولی دانش‌آموزان روستایی در دانشگاه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش النگ روستای زیبا به نقل از ایسنا، علی اصغر فانی با اشاره به اینکه سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی از مناطق محروم کشور هستند، گفت: در حوزه آموزش و پرورش در این مناطق اقدامات مفیدی را انجام داده ایم و امیدواریم به توفیقاتی دست پیدا کنیم.

وی گفت: 94 درصد نوجوانان روستایی که در سن متوسطه اول هستند و 82 درصد روستاییانی که در سن متوسطه دوم هستند تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند.

فانی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم در مناطق روستایی با بکارگیری معلمان تخصصی، کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان را بالا برده و امکانات آنها را برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی کشور افزایش دهیم. 

لزوم به کارگیری عدالت آموزشی در تمام مناطق کشور

رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز با بیان اینکه در مناطق روستایی عدالت آموزشی وجود ندارد و هزینه‌های آموزش و پرورش برای روستاییان زیاد است، گفت: اکثر روستاییان بعد از اخذ دیپلم به سمت دانشگاه‌های غیرانتفاعی راه پیدا می‌کنند که برای ورود به آنها باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: رقبای دانش‌آموزان روستایی، در شهرهای بزرگ و با امکانات بیشتر هستند و اکثرا آنها به دانشگاه‌های دولتی کشور راه پیدا می‌کنند.

رضوی با بیان اینکه درآمد خانوارهای روستایی 60 درصد از خانوارهای شهری، کمتر است، گفت: علیرغم این اختلاف درآمد، روستاییان نیز باید هزینه تحصیلات عالی را مانند دیگر مناطق کشور پرداخت کنند.


جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:08

به گزارش النگ روستای زیبا به نقل از فارس: خامس رودریگس ستاره کلمبیایی باشگاه رئال مادرید اسپانیا در اقدامی ارزشمند و انسان‌دوستانه به ملاقات یک دختر عجیب رفت.

وی با دیدار کردن از این دختر 15 ساله کلمبیایی که به دلیل ژنتیکی در کالبد یک پیرزن 90 ساله قرار گرفته است، آروز و رویاهای او را برآورده کرد.
ماگالی گونسالس اهل کلمبیا است و جزو معدود افرادی است که در جهان از بیماری پیری زودرس رنج می‌برند. پیری زودرس، پیر کودکی یا پروجریا که همچنین با عنوان «سندرم هاچینسون-گیلفورد پروجریا» نیز شناخته می‌شود، یک وضعیت بسیار نادر ژنتیکی است که در آن علائم و نشانه‌های پیری و کهولت در سنین بسیار کم بوجود می‌آید به طوری که سن 8 برابر شرایط فعلی بالا می‌رود.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:21


النگ روستای زیبا:

معترضان به حذف یارانه تیر ماه از فردا 30 تیر ماه به سامانه زیر مراجعه کنند.

http://yaraneh10.ir/prs

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:21

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره راه و مسکن و شهرسازی کردکوی
شاهینی رئیس اداره راه و مسکن و شهرسازی کردکوی شد

برگزاری مراسم تودیع و معارفه اداره راه و مسکن و شهرسازی کردکوی

 به گزارش به گزارش النگ روستای زیبا به نقل ازروابط عمومی فرمانداری کردکوی : عصر روز گذشته با حضور مجتبی جمالی فرماندار ، مبارک قدم مدیرکل راه و مسکن شهرسازی و هیات همراه،  مراسم تودیع و معارفه اداره راه و مسکن و شهرسازی این شهرستان در دفتر فرماندارکردکوی برگزار شد . 

در این مراسم مجتبی جمالی فرماندار کردکوی با اشاره به اهمیت راههای مواصلاتی در فراهم سازی بسترهای توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشور ، استان و شهرستان گفت : شهرستان کردکوی دارای ویزگیهای منحصر به فردی در زمینه های گوناگون برای فراهم سازی بسترهای توسعه را دارد که این جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی شهرستان نیازمند ایجاد ، تجهیز و تعمیر راهها و جاده های مواصلاتی است.

جمالی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی دو پروژه ملی و استانی در سطح شهرستان شروع شده است گفت : انتظار دارد مدیریت جدید اداره راه و مسکن شهرسازی با همدلی و همکاری سایر ادارات و پیگیری های مداوم و استفاده از همه ظرفیتهای موجود شرایط و بسترهای لازم برای توسعه شهرستان در این بخش را فراهم سازد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی نیز با اشاره به ظرفیتهای مناسب شهرستانهای غرب استان در بخش راه و مسکن و شهرسازی به پروژه های در دست اجرای شهرستان اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری این پروژه ها با تامین اعتبارات لازم به اتمام برسد و بهره برداری از آن آغاز گردد.

در پایان این مراسم بصورت جداگانه فرماندار و مدیر کل راه و مسکن و شهرسازی از زحمات و تلاشهای مهندس گل بینی با اهدای لوح سپاسی تقدیر و برای آقای شاهینی نیز آرزوی توفیق کردند.

آقای شاهینی کارشناس عمران دارای 10 سال سابقه در راه و مسکن  شهرسازی شرستان گرگان و اداره کل استان می باشد.

در پایان این مراسم مجتبی جمالی فرماندار و مبارک قدم مدیر کل راه و مسکن وشهرسازی از تجهیزات و امکانات راهداری شهرستان بازدید کردند.

 

  برگزاری مراسم تودیع و معارفه اداره راه و مسکن و شهرسازی کردکوی

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 20:21

تنها مغازه یزدان محله درازنو که توسط نورجان خانم اداره میشود،دراین مغازه بیشتر احتیاجات خانواده های ساکن یزدان محله وجود دارد.



جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 759 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 9:59

کشتی یک ورزش خیلی سخت است و اراده قوی می خواهد تا قهرمان شوی . باید از همه چیز خود عبورکنی. فقط و فقط به پهلوانی و بعد قهرمانی درکشتی فکر کنی .

این بارالنگ روستای زیبا به سراغ یکی از کشتی گیران و مربیان موفق رفت که در عمر ورزشی اش به آنچه که استحقاقش را داشت نرسید. آری محمد حسین سیدالنگی کسی که به جرأت می توان گفت او با توانمندی و هوش سرشار و صد البته پشت کار بالا و مثال زدنی در زمره مربیان موفق و کلاس دیده کشتی استان گلستان است. با این مربی کشتی باب گفتگو را باز کردم.

سلام لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید

بنده محمدحسین سیدالنگی فرزند حجت متولد01/06/1356 در روستای النگ از توابع شهرستان کردکوی استان گلستان هستم .

آقای سیدالنگی در چه زمینه ای فعالیت دارید؟ من در زمینه کشتی فعالیت میکنم

کشتی را در چه سالی آغازکردید ؟

از کودکی علاقه شدیدی به کشتی داشتم وفکر کنم 5 ابتدایی وارد این رشته شدم .بیشتر به خاطر اینکه ما ایرانیها به خصوص شمالیها توی خون و ژن وDNA ماکشتی  هست.واز طرفی علاقه پدرو هم عمو بنده مرحوم آقا ابراهیم  ودایی بنده مرحوم صفرعلی رحیمی که خود از کشتی گیران وعلاقه مندان این رشته بودند وهمچنین به خاطر علاقه خودم که کشتی را بخاطر جنگندگی وروح پهلوانیش دوست داشتم

کشتی را زیر نظر چه مربیانی آموزش دیده اید؟

ابتدا زیر نظر سید محمود سیدالنگی  وسید ابوالفضل سیدالنگی وهمچنین مرحوم حسین قره خانی شروع کردم بعدهم در کردکوی زیر نظر سیدفتاح عقیلی.از همه مربیان خودم تشکر میکنم.

شما چند سال در کشتی فعالیت دارید؟

حدودا 34 سال بعنوان کشتی گیر و مربی فعالیت دارم.

چرا شما خیلی زود کشتی گرفتن را رها کردین و به مربی گیری رو آوردین؟

بخاطر مشکلات مالی وتحصیل در دانشگاه ،دوران کشتی گرفتن بنده کوتاه بود اما بخاطر علاقه زیاد به داوری و مربیگری کشتی روی آوردم  وشکر خدا تا الان از این بابت راضی هستم

در مورد بیوگرافی ورزشی خود توضیح دهید ؟

قهرمان مسابقات آموزشگاههای کردکوی-سالن النگ تاریخ15/07/1370

مسابقات قهرمانی نوجوانان استان مازندران-اردیبهشت 1371

مسابقات آموزشگاههای استان مازندران-قایمشهرسال 71

مسابقات جام بانک کشاورزی -کردکوی سال 1376

عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور - تهران-سال 1376

اولین دوره بین المللی سمپوزیوم علم کشتی -تهران سال 93

شرکت چهاردهمین دوره کلاسهای مربی بدنساز -تهران آکادمی ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

داورفینال مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور.سال 94

شرکت درانتخابی تیم ملی کشتی پهلوانی -خانه کشتی فدراسیون

شرکت در چند دوره مسابقات کشتی دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور

شرکت درچهاردهمین دوره کلاسهای مربی بدنساز -تهران آکادمی ملی المپیک


دارای چه مدرک تحصیلی هستید؟

مدرک تحصیلی ام لیسانس حسابداری ودر حال حاضردانشجوی کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ورزش-گرایش تغذیه دانشگاه آزادواحد ساری.

آیا دارای مدرک مربیگیری هم هستید؟

بله ،دارای دفترچه رسمی مربی گری وهمچنین گواهینامه مربیگری درجه 2 ازفدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران هستم.که در استان گلستان فکر کنم 7 نفر باشیم  که بنده به همراه آقای کمیل رحیمی این افتخار نصیب ما شد که از 7 نفردر سطح استان 2 نفر النگی هستیم.

دارای گواهینامه مربی بدنساز از آکادمی ملی المپیک وپارا المپیک جمهوری اسلامی ایران.دارای مدرک مربیگری بدنسازی ویژه کشتی از فدراسیون کشتی (دانشگاه خوارزمی ).دارای گواهینامه ماساژورزشی از فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران.و....

همچنین دارای دفترچه وگواهینامه مربی گری کشتی آلیش ازفدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران هستم.

بجز شما کسی دیگر هم در روستای النگ دارای مدرک معتبر مربیگیری کشتی آلیش هست؟

بله ،آقایان علی علی نژاد وشعبان رحیمی

درچند مسابقه شما بعنوان داورکشتی بودید درست است؟

بله داور ممتاز ملی هم بودم.به خاطر بعضی از غرض ورزیها وخصومتهای بین دیگران بنده قربانی این گروگیری وکشمکشها شدم

چون قرار بود بعد از آقای حمزه شریفی که رییس کمیته داوران استان بود بنده به عنوان رییس کمیته داوران استان باشم.که به لطف وهمت بعضی از دوست نما ها سه سال ازداوری کنار گذاشته شدم وبعد آن هم خودم تصمیم گرفتم که دیگه داوری نکنم.

شرایط حمایت از مربیان سازنده را در کشتی چگونه ارزیابی می کنید؟

مربیان کشتی بسیار مظلومند و هیچگاه از آنهاحمایت نمی شود به همین خاطر مربیان سازنده هیچگاه به حق خود نرسیده اند. در ایران مربی گری یعنی عشق ، نه شغل و مقام.

در کشتی چه ستاره ای را بعنوان الگوی اخلاقی و چه کسی را بعنوان الگوی فنی خود قبول دارید؟
جهان پهلوان تختی - منصور برزگر- سید فتاح عقیلی

حرف  پایانی شما؟

از خانواده ام سپاسگذارم. از مربیان و دوستانی که در پیشرفتم نقش داشته اند تشکر می کنم. برای کسانی نیز که می خواهند کشتی بگیرند و قهرمان شوند می گویم:

کشتی یک ورزش خیلی سخت است و اراده قوی می خواهد تا قهرمان شوی . باید از همه چیز خود عبورکنی. فقط و فقط به پهلوانی و بعد قهرمانی درکشتی فکر کنی . غذا ، خواب ،بیداری بفکر کشتی باشی.از شکست نترسی و از پیروزی مغرور نباشی . ودر اوج قهرمانی خدا را فراموش نکنی .

از شما که وقت گذاشتید و سایت بسیار عالی النگ روستای زیبا تشکر میکنم.

مصاحبه: یعقوب محمودی

به ادامه مطلب توجه کنید

- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 546 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 17:43

قله شاه داغی به ارتفاع ٤٢٤٣ متر در شمال کشور جمهوری آذربایجان درفاصله ٢۵٠ کیلومتری پایتخت این کشوریعنی باکو قرارگرفته است.



افراد شرکت کننده در این صعود:

نازیلا کشاورز- فاطمه زهرا کیانی- لیلا عقیلی-  فریده نوروزی- رویا نوروزی- منور حسینی- ناصر نوروزی- محسن نوروزی- عبدالله هزارجریبی

معرفی منطقه
قله شاه داغی به ارتفاع ٤٢٤٣ متر در شمال کشور جمهوری آذربایجان درفاصله ٢۵٠ کیلومتری پایتخت این کشوریعنی باکو قرارگرفته است.

سلسله جبال شاه داغی از شمال به روسیه از شرق به منطقه خاچماز و از غرب به واسطه دشت های ومراتع سرسبزی به منطقه قبله متصل می باشد وبه علت قرار گرفتن درمرز این کشور با روسیه ونیز واقع شدن در محدوده حفاظت شده پارک ملی ، به لحاظ اخذ مجوز تردد و صعود از جمله کوههایی هست که باید توسط شرکت های مجاز انجام پذیرد.






- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 447 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 22:54

نجاری شغل بسیار خوب و شاد و متنوع و سرگرم کننده هست.هیچ وقت خسته نمیشی چون وقتی به چیزی فکر میکنی که میخواهی بسازیش ، بعداز ساخت تمام خستگی هایت برطرف میشه.

النگ روستای زیبا:میدانم خیلی ازجوانان ما  درس خوانده اند و دارای مدارک دانشگاه هستند،ولی قرار نیست همه دارای کارهای دولتی و پشت میز باشیم .کم حرفی نیست جوانان تحصیلکرده ای که میکانیک ،کشاورز ماهرو نجارموفق...... هستند؛ جوانان ما نباید منتظرکار لوکس و دولتی باشند.

هستند جوانانی که تحصیلکرده اند ولی کارشان به همت خودشان گره خورده است؛ جوانی که هر روز دکان نجاریش را با نام خدا باز می کند و با غرور کار می کند؛ عرق می ریزد، از نیروی جوانیش استفاده می کند و گوشش بدهکار این نیست که دستش خراش بیفتد یا صورتش خاک اره ای شود.

تصمیم گرفتم به سراغ او بروم و از کارشان بپرسم؛ کاری که همت می خواهد؛ کاری زحمت واقعی می خواهد تا در برابر موج بی همتی و بیکاری و تن پروری کم نیاورد.

لطفا خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید.

محمد مازندرانی فرزند حسین متولد روستای النگ ازتوابع شهرستان کردکوی هستم

از چه زمانی شما علاقمند به صایع چوب شدین؟

در دوران دبیرستان  علاقه به کارهای ساخت ابزارهای چوبی پیدا کردم.در مسیر مدرسه چند نجاری وجود داشت وقتی از انجا عبور میکردم همیشه این فکر در ذهنم بود که چطور این وسایل چوبی درست میکنند.در مدرسه با نقشه کشی و طراحی های سه بعدی اشنا شدم ازاین رو شکل یک جانور را طراحی و بعد شروع به ساختش با چوب کردم.

ازکجا کار نجاری را شروع کردین؟

شروع کارم از نجاری زنده یاد صفرعلی نجاتی بود.علاقه ای که از خود نشان دادم استاد رحمت نجاتی پور به من پیشنهاد داد در نجاری کار کنم.

 در حین کار تحصیل هم میکردم.صبح ها نجاری و بعدظهرها مدرسه میرفتم.بعداز 4 سال بصورت انفرادی شروع بکار کردم.

شغل نجاری چطور شغلی هست؟

شغل بسیار خوب و شاد و متنوع و سرگرم کننده هست.هیچ وقت خسته نمیشی چون وقتی به چیزی فکر میکنی که میخواهی بسازیش ، بعداز ساخت تمام خستگی هایت برطرف میشه.

درامد نجاری چطوره؟

با توجه به رکود بازار بازهم شغل ما درآمدش خوبه .دراین زمانه مردم دوباره رو به صنایع چوبی آوردند.چرا که بعضی از وسایل چوبی (درب،پنچره،کمد،میز و صندلی، مبلمان)از نیازهای  مهم جامعه هستند.

بیشتر مشترهای شمات از کجا هستند؟

ازتمام روستاهای اطراف ، گرگان و کردکوی هستند.ظرافت،دقت و استقامت و تنوع در کارهای من باعث شده مشترهای خوبی داشته باشم.

شما در زمینه صنایع دستی هم فعالیت دارید؟

بله،صنایع دستی بازار خوبی داره ،خرج زیادی نداره اما درآمدش خوبه .

پیشنهاد شما به جوانان برای انتخاب شغل چیه؟

جوانان ما نباید منتظرکار لوکس و دولتی باشند. من اعتقاد دارم یک جوان باید کار کند و فرقی نمی کند که راننده تاکسی باشد یا کارمند و یا نجار؛ چون بیکاری باعث فقرو تنگ دستی و پیامدهای اجتماعی زیادی بهمراه دارد.

آقای مازندرانی کلام اخراتان چیه؟

از شما و سایت بسیار خوب و فعال النگ روستای زیبا  تشکر میکنم

گزارش و عکس :یعقوب محمودی

(به ادامه مطلب توجه کنید)

- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 294 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 6:53

کنکوری‌ها در فرصت باقیمانده چه کنند؟

النگ روستای زیبا:

1- خود را از هرگونه تنش و اضطراب دور نگه‌دارند

2-خانواده‌ها از هر گونه بحث کردن، مقایسه کردن، پیش‌بینی کردن وصحبت کردن در مورد نتیجه آزمون صرف نظر کنند تا از این طریق باعث ایجاد تنش در داوطلبان نشوند.

3- خانواده‌ها از ایجاد تنش در محیط خانه جلوگیری کنند و اجازه بدهند فرزندانشان در آرامش کامل این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری را سپری کنند.

4- قبول نشدن و یا نتیجه مطلوب نگرفتن در کنکور پایان راه موفقیت نیست،

5- موفقیت در این آزمون تنها یکی از راه‌های موفقیت است و چه بسا فردی بتواند در جاهای دیگری موفق‌تر باشد

6- داوطلبان آزمون سراسری در فرصت باقیمانده تنها باید به مرور آموخته‌های خود بپردازند و از مطالعه مباحث جدید صرف نظر کنند،

7- مرور آموخته‌های قبلی سبب به‌خاطر آوردن آنها شده و باعث بهبود کارآیی داوطلبان در جلسه آزمون خواهد شد.

8- داوطلبان آزمون سراسری باید در این چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون برنامه خواب خود را تنظیم کنند تا سر جلسه آزمون احساس کسلی و خواب آلودگی نداشته باشند

9- در خواندن سؤالات دقت کنند تا پیام اصلی سؤال را درک کنند

10- داوطلبان آزمون سراسری باید هنگام مطالعه سؤالات دقت و تمرکز کافی داشته باشند، چرا که سؤالات ممکن است دارای نکته انحرافی باشند که سطحی خواندن آنها باعث شود پاسخ اشتباه به سوال داده شود.

11- داوطلبان آزمون سراسری ، اگر پاسخ سؤالی را بلد نبودند وقت خود را تلف نکنند و با زدن یک علامت کنار آن مطالعه مجدد آن سؤال را به بعد موکول کنند و از این طریق زمان خود را بیهوده ازدست ندهند.

12- حواستان به زمان باشد و به این منظور حتما ساعت به همراه داشته باشند.

@alangrostaiziba


- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 6:53

تمدید فرصت ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان تا پایان مرداد ماه

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان تا پایان مرداد ادامه دارد و افرادی که به دلیل ترافیک سنگین سایت موفق به ثبت‌نام نشدند تا این تاریخ فرصت دارند.

معلم جوان

حسین روحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش «برخی فرهنگیان برای ثبت‌نام تک کارت دچار مشکل شده و نمی‌توانند به سایت وارد شوند، علت چیست؟» اظهار کرد: فرصت ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان پیش از این تا 20 تیر ماه بود اما به منظور ایجاد سهولت برای فرهنگیان این فرصت تا پایان مرداد تمدید شد.

وی افزود: فرهنگیانی که تاکنون به دلیل ترافیک سنگین ناشی از ورود اطلاعات افراد موق به ثبت‌نام نشدند تا پایان مرداد می‌توانند اقدام کنند.

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه فرهنگیان 15 استان کشور تا پایان مرداد فرصت ثبت‌نام تک کارت را دارند، گفت: کار ثبت‌نام 15 استان دیگر نیز از شهریور آغاز می‌شود.

روحی مطرح کرد: در مرحله نخست تک کارت فرهنگیان 4 کارکرد دارد، به عنوان کارت پرسنلی افراد قابل استفاده است همچنین با افتتاح حساب در بانک سرمایه قابلیت کارت بانکی را دارد، سومین کارکرد تک کارت به عنوان کیف پول الکترونیک است که فرهنگیان می‌توانند از آن در مترو و بی‌آرتی استفاده کنند و قابلیت چهارم آن کارت معرفی به بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان است که این قابلیت از مهر ماه عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ فرهنگیان برای ثبت‌نام تک کارت باید به سامانه www.profile.medu.ir مراجعه کنند و پس از ثبت اطلاعات پرسنلی و اطلاعات مربوط به بیمه تکمیلی وارد مرحله صدور تک کارت شوند. این کارت از طریق ادارات آموزش وپرورش از طریق فرهنگیان در اختیارشان قرار می‌گیرد.


- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 6:57

پیکر پاک جانباز رشید اسلام زنده یاد فرهاد منوچهری صبح امروز یکشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در کردکوی تشییع و در گلزار پاک و مطهر شهدای این شهر آرام گرفت.





- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 6:57

در شبانه‎روز 2 هزار و 300 لیتر آب شرب درشهرستان کردکوی مصرف می‎شود
مدیرآب و فاضلاب شهری کردکوی: در شبانه‎روز 2 هزار و 300 لیتر آب شرب درشهرستان کردکوی مصرف می‎شود


النگ روستای زیبا به نقل از فارس:مدیر آب و فاضلاب شهری کردکوی از مصرف 2 هزار و 300 لیتر آب شرب در شبانه‎روز در این شهرستان خبر داد.
عباس جمال بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: مصرف آب شرب در شهرستان کردکوی با 13 حلقه چاه تامین می‎شود و همچنین با نیروی 160 لیتر در ثانیه در حال آب‎رسانی به شهرستان کردکوی هستیم.
وی تصریح کرد: 7 هزار و 500 متر مکعب مخزن ذخیره در شهرستان کردکوی وجود دارد که به صورت شبانه‎روزی در راستای آب‎رسانی به شهرستان کردکوی هستیم.
((امیدواریم کیفیت آب شرب بهتر شود))


- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 6:57

تمدید فرصت ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان تا پایان مرداد ماه

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان تا پایان مرداد ادامه دارد و افرادی که به دلیل ترافیک سنگین سایت موفق به ثبت‌نام نشدند تا این تاریخ فرصت دارند.

معلم جوان

حسین روحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش «برخی فرهنگیان برای ثبت‌نام تک کارت دچار مشکل شده و نمی‌توانند به سایت وارد شوند، علت چیست؟» اظهار کرد: فرصت ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان پیش از این تا 20 تیر ماه بود اما به منظور ایجاد سهولت برای فرهنگیان این فرصت تا پایان مرداد تمدید شد.

وی افزود: فرهنگیانی که تاکنون به دلیل ترافیک سنگین ناشی از ورود اطلاعات افراد موق به ثبت‌نام نشدند تا پایان مرداد می‌توانند اقدام کنند.

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه فرهنگیان 15 استان کشور تا پایان مرداد فرصت ثبت‌نام تک کارت را دارند، گفت: کار ثبت‌نام 15 استان دیگر نیز از شهریور آغاز می‌شود.

روحی مطرح کرد: در مرحله نخست تک کارت فرهنگیان 4 کارکرد دارد، به عنوان کارت پرسنلی افراد قابل استفاده است همچنین با افتتاح حساب در بانک سرمایه قابلیت کارت بانکی را دارد، سومین کارکرد تک کارت به عنوان کیف پول الکترونیک است که فرهنگیان می‌توانند از آن در مترو و بی‌آرتی استفاده کنند و قابلیت چهارم آن کارت معرفی به بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان است که این قابلیت از مهر ماه عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ فرهنگیان برای ثبت‌نام تک کارت باید به سامانه www.profile.medu.ir مراجعه کنند و پس از ثبت اطلاعات پرسنلی و اطلاعات مربوط به بیمه تکمیلی وارد مرحله صدور تک کارت شوند. این کارت از طریق ادارات آموزش وپرورش از طریق فرهنگیان در اختیارشان قرار می‌گیرد.


- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 20:35

پیکر پاک جانباز رشید اسلام زنده یاد فرهاد منوچهری صبح امروز یکشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در کردکوی تشییع و در گلزار پاک و مطهر شهدای این شهر آرام گرفت.





- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 20:35

در شبانه‎روز 2 هزار و 300 لیتر آب شرب درشهرستان کردکوی مصرف می‎شود
مدیرآب و فاضلاب شهری کردکوی: در شبانه‎روز 2 هزار و 300 لیتر آب شرب درشهرستان کردکوی مصرف می‎شود


النگ روستای زیبا به نقل از فارس:مدیر آب و فاضلاب شهری کردکوی از مصرف 2 هزار و 300 لیتر آب شرب در شبانه‎روز در این شهرستان خبر داد.
عباس جمال بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: مصرف آب شرب در شهرستان کردکوی با 13 حلقه چاه تامین می‎شود و همچنین با نیروی 160 لیتر در ثانیه در حال آب‎رسانی به شهرستان کردکوی هستیم.
وی تصریح کرد: 7 هزار و 500 متر مکعب مخزن ذخیره در شهرستان کردکوی وجود دارد که به صورت شبانه‎روزی در راستای آب‎رسانی به شهرستان کردکوی هستیم.
((امیدواریم کیفیت آب شرب بهتر شود))


- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 20:35

در شبانه‎روز 2 هزار و 300 لیتر آب شرب درشهرستان کردکوی مصرف می‎شود
مدیرآب و فاضلاب شهری کردکوی: در شبانه‎روز 2 هزار و 300 لیتر آب شرب درشهرستان کردکوی مصرف می‎شود


النگ روستای زیبا به نقل از فارس:مدیر آب و فاضلاب شهری کردکوی از مصرف 2 هزار و 300 لیتر آب شرب در شبانه‎روز در این شهرستان خبر داد.
عباس جمال بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: مصرف آب شرب در شهرستان کردکوی با 13 حلقه چاه تامین می‎شود و همچنین با نیروی 160 لیتر در ثانیه در حال آب‎رسانی به شهرستان کردکوی هستیم.
وی تصریح کرد: 7 هزار و 500 متر مکعب مخزن ذخیره در شهرستان کردکوی وجود دارد که به صورت شبانه‎روزی در راستای آب‎رسانی به شهرستان کردکوی هستیم.
((امیدواریم کیفیت آب شرب بهتر شود))


- - , .
.

جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 2:47

تمدید فرصت ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان تا پایان مرداد ماه

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان تا پایان مرداد ادامه دارد و افرادی که به دلیل ترافیک سنگین سایت موفق به ثبت‌نام نشدند تا این تاریخ فرصت دارند.

معلم جوان

حسین روحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش «برخی فرهنگیان برای ثبت‌نام تک کارت دچار مشکل شده و نمی‌توانند به سایت وارد شوند، علت چیست؟» اظهار کرد: فرصت ثبت‌نام تک کارت فرهنگیان پیش از این تا 20 تیر ماه بود اما به منظور ایجاد سهولت برای فرهنگیان این فرصت تا پایان مرداد تمدید شد.

وی افزود: فرهنگیانی که تاکنون به دلیل ترافیک سنگین ناشی از ورود اطلاعات افراد موق به ثبت‌نام نشدند تا پایان مرداد می‌توانند اقدام کنند.

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه فرهنگیان 15 استان کشور تا پایان مرداد فرصت ثبت‌نام تک کارت را دارند، گفت: کار ثبت‌نام 15 استان دیگر نیز از شهریور آغاز می‌شود.

روحی مطرح کرد: در مرحله نخست تک کارت فرهنگیان 4 کارکرد دارد، به عنوان کارت پرسنلی افراد قابل استفاده است همچنین با افتتاح حساب در بانک سرمایه قابلیت کارت بانکی را دارد، سومین کارکرد تک کارت به عنوان کیف پول الکترونیک است که فرهنگیان می‌توانند از آن در مترو و بی‌آرتی استفاده کنند و قابلیت چهارم آن کارت معرفی به بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان است که این قابلیت از مهر ماه عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ فرهنگیان برای ثبت‌نام تک کارت باید به سامانه www.profile.medu.ir مراجعه کنند و پس از ثبت اطلاعات پرسنلی و اطلاعات مربوط به بیمه تکمیلی وارد مرحله صدور تک کارت شوند. این کارت از طریق ادارات آموزش وپرورش از طریق فرهنگیان در اختیارشان قرار می‌گیرد.


جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:12

پیکر پاک جانباز رشید اسلام زنده یاد فرهاد منوچهری صبح امروز یکشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در کردکوی تشییع و در گلزار پاک و مطهر شهدای این شهر آرام گرفت.





جاذبه های شهر کردکوی...
ما را در سایت جاذبه های شهر کردکوی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kordkuy بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:12